Banskobystričania môžu v nasledujúcom období počítať s väčšou pozornosťou štátu pri podpore rozvoja ich mesta a regiónu než v posledných rokoch. „Chceme spraviť všetko pre to, aby sa Bystrica rozvíjala lepšie, aby mala viac pracovných príležitostí. Záleží nám aj na tom, aby sa dobudovala cestná infraštruktúra – vrátane obchvatu Banskej Bystrice – a aby to pokračovalo ďalej,“ povedala podpredsedníčka NR SR Jana Laššáková.
Na severný obchvat mesta, ktorý sa ako súčasť rýchlostnej cesty R1 má dokončiť v lete 2012, má nadviazať 50-kilometrový úsek do Ružomberka, kde sa má R1 končiť napojením na diaľnicu D1. Podľa pôvodného zámeru, ktorý od MŽP ešte na jeseň 2010 získal súhlasné stanovisko, sa mala výstavba R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka začať v roku 2011 a dokončiť v roku 2016.
V Programe pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011–2014, ktorý vlani prijala vláda, sa však s výstavbou tohto úseku nepočíta, voči čomu protestovali predstavitelia mesta aj kraja.
Počet shlédnutí: 0