Poslanci bratislavského Nového Mesta budú na zajtrajšom mimoriadnom zasadnutí diskutovať o prenájme a predaji parciel spoločnosti Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v súvislosti s projektom TEN-T. Projekt sa skladá z 3 stavieb, hlavnou je prepojenie železničnej stanice Bratislava Rača cez stanicu Bratislava – predmestie, Bratislava – filiálka až po železničnú stanicu Bratislava – Petržalka.
Ako informoval starosta Nového Mesta Rudolf Kusý, o projekte chce rokovať so spoločnosťou Dopravoprojekt, keďže podľa neho najviac zaťaží mestskú časť Nové Mesto. „Poslanci chcú byť presvedčení, že keď zvládneme výstavbu, v 2. fáze budeme projektom minimálne obťažovaní,“ uviedol novomestský starosta. Podľa neho totiž po výstavbe treba zabezpečiť MHD pre cestujúcich zo železničnej stanice filiálka a tiež zabrániť šíreniu hluku. Tým, že sa projekt posúva do zeme, vznikne na povrchu voľné miesto. Ako uviedol starosta, mestská časť by chcela, aby aspoň na časti pozemkov vznikol park a na ďalších parkovisko, keďže projektom sa v lokalite zlikviduje viac ako sto garáží.
Cieľom projektu TEN-T je integrovať Bratislavu do európskej siete vybudovaním železničnej osi Paríž – Štrasburg – Štutgart – Viedeň – Bratislava – Budapešť. Trať na území mesta má plniť funkcie prímestskej a vnútromestskej dopravy. Prípravu projektu zabezpečuje spoločnosť DI Koridor, s.r.o. Založili ju Dopravoprojekt a jeho dcérska firma Infraprojekt, s.r.o., keď uspeli vo verejnej súťaži na vypracovanie projektovej dokumentácie, výkon inžinierskej činnosti a autorského dozoru pre stavby projektu TEN-T.
Počet shlédnutí: 0