Výstavba diaľničného úseku D1 s tunelom Višňové zo štátneho rozpočtu môže podľa ministra dopravy Jána Počiatka začať, keď budú zabezpečené peniaze. Ako povedal, keď budú financie, stavba takmer 13,5-kilometrovej diaľnice pri Žiline môže začať hoci aj v roku 2013. „Môžeme začať túto stavbu aj skôr, pokiaľ je vymyslené finančné krytie na ňu. To neznamená, že sa musí začať stavať až v roku 2015. Súťažiť budeme všetko tak, ako súťažíme a konkrétne termíny načasujeme podľa toho, aké budeme mať finančné krytie,“ vyhlásil Počiatek po stretnutí s lídrami slovenského stavebníctva. Podľa ministra k dispozícii je aj potenciálny úver z Európskej investičnej banky (EIB) na preklenutie začiatočného obdobia financovania výstavby diaľnice.
Stavba diaľnice Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, ktorej súčasťou bude 7,5-kilometrový tunel Višňové, môže byť z eurofondov financovaná až v budúcom programovacom období 2014 až 2020. Vypracovanie projektu a práce sú plánované spolu na päť a pol roka, pričom len stavba tunela by mala trvať päť rokov. Dovtedy môže byť projekt financovaný z prostriedkov štátu alebo zo spomínaného úveru EIB.
Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila verejnú súťaž na projektovanie a stavbu diaľnice s tunelom Višňové koncom vlaňajška. Odhadované náklady sú 896,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, práce sú plánované na päť a pol roka od uzavretia zmluvy s budúcim zhotoviteľom. Diaľnica môže byť hotová teda najskôr v roku 2018, uzavretie tendra a začatie prác závisí od ďalšieho priebehu verejného obstarávania. Keďže diaľnica nebude odovzdaná do konca roka 2015, nemôže byť financovaná z európskych peňazí v súčasnom sedemročnom programovom období 2007 až 2013. Bude to možné až v nasledujúcom období čerpania eurofondov.
Počet shlédnutí: 0