Až štvrtina Slovákov navštívi nákupné centrum aspoň raz do mesiaca, pričom priemerná suma, ktorú minieme pri bežnej návšteve, je 52 eur. Ako ďalej vyplýva z prieskumu agentúry GfK, na Slovensku je momentálne 79 nákupných centier, v ktorých si svoje predajne prenajíma takmer 4 tis. nájomníkov. V porovnaní s rokom 2009 je to nárast o 27 centier. Najviac, až 49 nákupných centier, je už dlhodobo na západe krajiny. Za posledné dva roky tu pribudlo až 14 centier, z toho tri v Bratislave. V hlavnom meste tak v súčasnosti stojí 17 centier, čo je najväčšia koncentrácia nákupných centier v jednom meste na Slovensku.
Najmenej nových formátov nákupných centier je na strednom Slovensku, kde ich nájdeme 14. „Za posledné tri roky tam pribudlo šesť nových centier, pričom o tento nárast sa zaslúžila najmä sieť Stop Shoppov, ktoré sa postavili v štyroch okresných mestách. Na východnom Slovensku je momentálne 16 nákupných centier, pričom za posledné tri roky sa možnosti východniarov pre nákupy pod jednou strechou rozšírili o sedem nových centier,“ uviedla Anna Buzinkay zo spoločnosti GfK Slovakia.
Až 36 % obchodov v rámci nákupných centier tvoria predajne oblečenia, obuvi a športového tovaru. Ako ďalej vyplýva z výsledkov prieskumu, na Slovensku je iba 11 nákupných centier, v ktorých sa nachádzajú všetky monitorované kategórie prevádzok. „Vzhľadom na rozdielny charakter a veľkosť nákupných centier prevádzkovatelia centier volia rôzny nájomný mix, kde zastúpenie niektorých kategórií chýba. Napríklad prevádzkovatelia zábavy sa nenachádzajú až v 30 nákupných centrách, rovnako skupina služieb nie je zastúpená v každom treťom centre. Takmer tretina sledovaných centier tiež neponúka žiadnu formu občerstvenia,“ skonštatovala Buzinkay.
Počet shlédnutí: 0